<دیدار بی‌نتیجه اوباما با جمهوریخواهان/ پایان تعطیلی دولت همچنان در ابهام
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1082
نویسنده : کامران وزیری
 
 

نشست روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا با جمهوریخواهان مجلس نمایندگان با وجود تعطیلی ادامه‌دار دولت واشنگتن و بحران قریب‌الوقوع ورشکستگی آمریکا، بدون هیچ توافقی به پایان رسید.

خبرگزاری فارس: دیدار بی‌نتیجه اوباما با جمهوریخواهان/ پایان تعطیلی دولت همچنان در ابهام

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و رهبران جمهوریخواهان بعد از نشست 90 دقیقه ای بعد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) با موضوع بحران بودجه و سقف بدهی دولت واشنگتن، به هیچ تصمیم خاصی و توافقی در زمینه چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت و یا افزایش سقف بدهی نرسیدند.

بر اساس این خبر، اوباما روز گذشته با 20 نفر از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا و از جمله «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان در کاخ سفید دیدار داشت؛ این در حالیست که بر اساس گزارش های منتشر شده، رئیس جمهور آمریکا تمام 233 نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان را برای نشست در کاخ سفید دعوت کرده بود.

بر اساس این خبر، در این دیدار، جمهوریخواهان طرحی را برای افزایش موقتی سقف بدهی های فدرال و همچنین برگزاری مذاکرات فوری در زمینه چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت واشنگتن ارائه کردند.

این در حالیست که اوباما تاکید کرده است که قبل از هرگونه مذاکرات بودجه با جمهوریخواهان، دولت واشنگتن باید بازگشایی شود.

گزارش ها حاکی از آن است که رئیس مجلس نمایندگان طرحی را به منظور تمدید 6 هفته ای اعتبار سقف قرض گیری دولت واشنگتن در ازای وعده اوباما برای مذاکره پیرامون موضوعات بودجه و از جمله طرح خدمات درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» مطرح کرده است؛ طرح بینر به دولت آمریکا اجازه می دهد تا زمان 22 نوامبر سال جاری قدرت استقراض داشته باشد.

هدف از طرح بینر مهار ورشکستگی بی سابقه دولت آمریکا در تاریخ 17 اکتبر است؛ کنگره تا قبل از 17 اکتبر که زمان پایان اعتبار سقف بدهی 16.7 تریلیون دلاری واشنگتن است، فرصت دارد این سقف را افزایش دهد و در غیر این صورت، دولت آمریکا دیگر قادر به پرداخت صورت حساب های مالی خود نخواهد بود و به این ترتیب، با قصور در پرداخت بدهی هایش روبرو می شود.

«جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرده است که اوباما خواهان بازگشایی دولت و افزایش بلند مدت در سقف بدهی است اما این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا لایحه افزایش کوتاه مدت سقف بدهی را در صورتی که شرایط خاصی نداشته باشد، امضا کند.

نشست روز گذشته رئیس جمهور آمریکا با جمهوریخواهان بعد از دیدار اوباما با دموکرات های سنا برگزار شد.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در پوشش این خبر نوشت که اوباما روز گذشته در شرایطی با دموکرات های هم حزبی خود در سنا دیدار کرد که آنها منتظر شنیدن جزئیات طرح جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در زمینه افزایش کوتاه مدت سقف بدهی این کشور بودند.

بر اساس نوشته این روزنامه، «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات های سنا بعد از نشست یک ساعت و 45 دقیقه ای خود و هم حزبی هایش با اوباما در کاخ سفید، اعلام کرد که: اجازه بدهید منتظر بمانیم و ببینیم که مجلس نمایندگان چه می کند.

کاخ سفید بعد از نشست اوباما با دموکرات ها اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در این نشست مجددا تاکید کرده است که به جمهوریخواهان اجازه نمی دهد که اقتصاد کشور را برای پیش بردن دستور کار به شدت سیاسی اشان که شامل درخواست حذف بودجه اجرایی قانون خدمات درمانی اوباما و یا بازگرداندن مالیات های میلیونرها و میلیاردها به شرایط قبلی است، گروگان بگیرند.

تعطیلی دولت واشنگتن وارد دومین هفته خود شده است؛ اختلاف جمهوریخواهان و دموکرات ها بر سر تامین بودجه اجرای قانون خدمات درمانی اوباما در قانون بودجه جدید واشنگتن منجر شد که سال مالی آمریکا به پایان برسد آن هم در شرایطی که قانون بودجه جدیدی در کنگره این کشور به تصویب نرسیده بود.

جمهوریخواهان در لوایح بودجه ای که تا قبل از شروع سال مالی جدید واشنگتن به تصویب رساندند، روی تعویق یک ساله اجرای قانون خدمات درمانی اوباما تاکید داشتند اما این لوایح هر بار به دست دموکرات های سنا رسید، رد شد.

در حالی 11 روز از تعطیلی دولت واشنگتن به دلیل عدم تصویب قانون بودجه جدید در کنگره آمریکا می گذرد، نگرانی ها درباره انقضای اعتبار سقف بدهی آمریکا و عدم اقدام به موقع کنگره تا قبل از 17 اکتبر افزایش پیدا کرده است.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا،اوباما،تعطیلی دولت،بحران اقتصادی ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم
ارتش سوریه عملیات «نبرد زلزله» تروریست‌ها در ادلب را ناکام گذاشت
ایران با بسته جدید به ژنو می رود
واکنش ظریف به تیتر امروز کیهان
اوباما به نتانیاهو: می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
الهام علی‌اف متهم به تقلب شد



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: